#HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership
150.7K views | +3 today
Follow
 
Rescooped by Ricard Lloria from Administración de organizaciones y empresas
onto #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership
Scoop.it!

2 razones de falta de aprendizaje para el fracaso empresarial.

2 razones de falta de aprendizaje para el fracaso empresarial. | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
2 razones de falta de aprendizaje para el fracaso empresarial

Via Manuel Gross
Manuel Gross's curator insight, December 6, 2017 5:17 PM
Por Javier Martínez Aldanondo. Aprender es un imperativo, pero no para la economía sino para la sociedad. Vivimos en la incertidumbre constante, en la lucha permanente por no quedar obsoletos. En una civilización que cambia cada minuto, si no eres hábil para aprender de lo qué haces, estás muerto.
#HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership
Leadership, HR, Human Resources, Recursos Humanos, aptitudes and personal branding.May be you can find in there some spanish links.
Curated by Ricard Lloria
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Ricard Lloria
Scoop.it!

Los mejores post de RR.HH.- Mayo de 2024

Resumen de los mejores post de RR.HH. del mes de mayo
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Grandes Pymes
Scoop.it!

Pensamiento estratégico. 5 pasos para planear estratégicamente,

Pensamiento estratégico. 5 pasos para planear estratégicamente, | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Por Francisco Lehmann Niklison
El Planeamiento Estratégico, como proceso para la acción, es una imprescindible herramienta de gestión, en muchos casos ignorada con la excusa de ser compleja de poner en práctica.Sin embargo, hoy día, en todas las empresas –al margen de su tamaño y tipo– se sabe que es difícil imaginar el futuro de cualquier organización si no se piensa en términos estratégicos, en términos de “qué es lo que estamos haciendo en la empresa para que las cosas que deseamos, ocurran”.Durante mucho tiempo, una gran cantidad de empresarios y directivos opinaron que planificar en épocas de incertidumbre y cambios constantes era una posición ingenua que llevaba a encorsetar el futuro. Otros entendían que, ante contextos tan cambiantes y poco predecibles, resultaba prácticamente imposible planificar siquiera a un año vista y que aquélla era una simple excusa para quienes sólo deseaban ejercer control.

Via Juan Carlos Valda
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from 212 Careers
Scoop.it!

Employers say they plan to maintain or increase well-being benefits in coming years

Employers say they plan to maintain or increase well-being benefits in coming years | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Roughly 6 in 10 employers said their well-being strategy is consistent globally, and 18% plan to develop one soon, according to a new survey.

Via James Schreier
James Schreier's curator insight, June 5, 8:22 AM

Many employees, particularly in smaller organizations, need to actively pursue support for well-being.

Rescooped by Ricard Lloria from Grandes Pymes
Scoop.it!

25 errores al delegar y sugerencias para evitarlos.

25 errores al delegar y sugerencias para evitarlos. | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Por Jack Daniels Cáceres Meza
Un poco de contextoPrimero, reconozcamos que delegar es mucho más que simplemente asignar tareas a otros.De forma clásica:Como líder, delegar las tareas a otras personas le permiten disponer de tiempo para centrarse en el trabajo de mayor nivel.Delegar demuestra confianza en aquellos elegidos para delegar, por sus habilidades y capacidades, entre otros aspectos.Y, por último, delegar maximiza la productividad y mejora tanto el estado anímico del grupo.La [buena] delegación debe basarse en la capacitación, y la confianza (progresiva), elemento clave de la delegación. Debe ser oportuna, adecuada, y motivadora. Deben considerarse las fortalezas (y debilidades), y el interés del personal/equipo. Impulsa que el personal/equipo desarrolle nuevas habilidades y liderazgo.

Via Juan Carlos Valda
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from networks and network weaving
Scoop.it!

Social change needs a new leadership style

Social change needs a new leadership style | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
We know, you know, everybody knows that social change is never down to just one person. Many hands are needed to make real, long lasting transformation. Yet so often, the organisational processes and structures we fall back on reinforce top-down models of leadership, rather than collective endeavours. 

Via june holley
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.Work
Scoop.it!

Los datos no son el nuevo petróleo

Los datos no son el nuevo petróleo | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it

Aunque los datos son importantes, el conocimiento es la clave. Es cierto que, sin datos, el análisis es mucho más pobre. Por eso, contar con datos no puede ser el objetivo sino el medio. Si dispones de datos, pero no tienes conocimiento del proceso para analizarlos, los datos no te sirven. 


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from 212 Careers
Scoop.it!

Enabling new leaders by evolving your AI upskilling practices

Enabling new leaders by evolving your AI upskilling practices | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Acknowledging AI’s role in your business evolution is just the beginning. Find out how can you can enable your employees with a reskilling plan.

Via James Schreier
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

Diseñamos una nueva empresa y trabajo en el paradigma de la Educación disruptiva & IA en el S XXI-I –

Diseñamos una nueva empresa y trabajo en el paradigma de la Educación disruptiva & IA en el S XXI-I – | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Juan Domingo Farnós En el contexto del siglo XXI, la convergencia entre la educación disruptiva y la inteligencia artificial (IA) ha generado un nuevo paradigma que redefine la forma en que concebimos la empresa y el trabajo. En nuestra empresa, nos comprometemos a abrazar este cambio transformador, aprovechando las tecnologías emergentes y los enfoques innovadores…

Via juandoming
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from 212 Careers
Scoop.it!

Generative AI Has Arrived—What Does That Mean For Talent Leaders?

Generative AI Has Arrived—What Does That Mean For Talent Leaders? | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Talent leaders can leverage generative AI technology to become more efficient and make better hiring decisions.

Via James Schreier
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

Report finds “misalignment” between credentials and jobs

Report finds “misalignment” between credentials and jobs | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it

A new report from the Georgetown Center on Education and the Workforce found a “great misalignment” between projected job demand in many local labor markets and the mix of credentials available to workers seeking jobs requiring more than a high school diploma but less than a bachelor’s degree.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Scooped by Ricard Lloria
Scoop.it!

Las empresas de selección de personal y el Reglamento de IA (Iniciativa interblogs)

Las empresas de selección de personal y el Reglamento de IA (Iniciativa interblogs) | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
La selección de personal es una de las funciones empresariales en las que resulta muy probable el recurso a algoritmos y sistemas de inteligencia artificial (IA). Así, con la finalidad de automatizar y mejorar dichos procesos, se recurre a estas tecnologías en todas las fases, desde la difusión de la oferta de empleo hasta las…
No comment yet.
Scooped by Ricard Lloria
Scoop.it!

Si te mueres teletrabajando, procura fichar antes: ha sido clave para dilucidar si una muerte en casa es accidente laboral

Si te mueres teletrabajando, procura fichar antes: ha sido clave para dilucidar si una muerte en casa es accidente laboral | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Un nuevo escenario laboral como es el teletrabajo obliga a replantearse cuestiones que con el trabajo presencial eran evidentes. Una de ellas e
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from HR - Tracks
Scoop.it!

How Hiring Managers Make Decisions

How Hiring Managers Make Decisions | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
When hiring managers sit down to decide which candidate gets a job offer, the decision is not likely going to be made based on any one candidate's skills and experience. While your skills and expertise matter, companies hire for three things: personality, aptitude, and experience (in that order).

Via James Schreier
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Grandes Pymes
Scoop.it!

Todo tiene espera.

Todo tiene espera. | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Por Ricard Lloria
No es la primera vez que me ocurre ni será la última, el hecho de esperar a que suceda algo, el esperar una noticia, una respuesta, el esperar algo, esperar a alguien, ¿a quién no le ha ocurrido o pasado? Llevaba meses esperando algo que llevaba tiempo esperando, ese algo que podía producir en mi un nuevo cambio, pero fuera lo que fuera el cambio se iba a producir, como dice el anuncio “O todo o nada”, y es así, muchas veces cuando actuamos por instinto, por sentimientos, por decisiones. Saber esperar a veces es una virtud que con lleva mucha paciencia, constancia, estar preparados para lo que vaya a suceder después de la espera.Vivimos en un mundo en el que siempre estamos a la espera de algo o de alguien y la experiencia puede convertirse en un destierro y en una situación frustrante. Muchos no tenemos ni la paciencia de esperar.La mayoría de nosotros pensamos solamente de cómo podemos llenar el tiempo mientras esperamos.

Via Juan Carlos Valda
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from 212 Careers
Scoop.it!

3 questions job applicants say they want to be asked

3 questions job applicants say they want to be asked | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
In general, candidates favor questions with positive framing and that focus on skills, according to Yoh survey results.

Via James Schreier
No comment yet.
Scooped by Ricard Lloria
Scoop.it!

Liderazgo y colaboración dentro de las pymes para poder seguir innovando.

Liderazgo y colaboración dentro de las pymes para poder seguir innovando. | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Por Ricard Lloria
El pasado día 2 de septiembre hice una conferencia titulada «Liderazgo y colaboración dentro de las PyMES para poder seguir innovando» para la Universidad de Belgrano de Buenos Aires vía Zoom las jornadas que hicimos, dónde humildemente hablé. Gracias a la invitación de Juan Carlos Valda de Grandes PyMes.
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Management - Leadership
Scoop.it!

How Shark Tank investor Matt Higgins went from dropout to CEO

Matt Higgins of RSE Ventures shares his inspiring story from poverty to success.

Via James Schreier
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.Work
Scoop.it!

My last five years of work

My last five years of work | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it

I am 25. These next three years might be the last few years that I work. I am not ill, nor am I becoming a stay-at-home mom, nor have I been so financially fortunate to be on the brink of voluntary retirement. I stand at the edge of a technological development that seems likely, should it arrive, to end employment as I know it. 


Via Edumorfosis
Edumorfosis's curator insight, June 4, 5:57 PM

Una publicación de una joven trabajadora de 25 años de edad que hace lectura de su futuro laboral en los  próximos cinco años. El desarrollo de la IAGeneral (AGI) dejará a muchos profesionales subempleados, desempleados o simplemente inempleables... 

"Muchos esperan que la IA sea capaz de realizar todas las tareas económicamente útiles. De acuerdo. Dada la trayectoria actual de la tecnología, espero que la IA sobresalga primero en cualquier tipo de trabajo en línea. Esencialmente, cualquier cosa que un trabajador remoto pueda hacer, la IA lo hará mejor. La redacción, la preparación de impuestos, el servicio al cliente y muchas otras tareas están o pronto estarán muy automatizadas. Puedo ver los inicios en áreas como el desarrollo de software y el derecho contractual. En general, las tareas que implican leer, analizar y sintetizar información, y luego generar contenido basado en ella, parecen estar listas para ser reemplazadas por modelos de lenguaje".

Rescooped by Ricard Lloria from 212 Careers
Scoop.it!

ESL Job Interview Questions

Are you hoping to get hired as an ESL teacher or specialist? Take a look at the questions compiled below from colleagues and experienced ESL teachers that have been in your shoes.  Hopefully, these...

Via James Schreier
acquisitionhelpweb's comment, June 5, 1:42 AM
nice
Rescooped by Ricard Lloria from 212 Careers
Scoop.it!

Teammate Keeps Taking Credit for Your Ideas?

Teammate Keeps Taking Credit for Your Ideas? | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Dear Madeleine, I was lucky to land an incredibly cool job right out of school. I am in digital marketing and work on a team that supports influencers and artists, each with their own defined brand profiles. As a team, we are constantly sharing ideas, brainstorming, and coming up with creative new angles to suggest…

Via James Schreier
acquisitionhelpweb's comment, June 5, 1:43 AM
good
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.Work
Scoop.it!

AI and Jobs: The good and bad news

AI and Jobs: The good and bad news | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it

Explore AI's transformative impact on the workforce and how AI could transform mundane jobs. Consider the challenges of transitioning to a more automated future.


Via Yashy Tohsaku, Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.Work
Scoop.it!

What is Generative AI?

Generative AI, sometimes called gen AI, is artificial intelligence (AI) that can create original content—such as text, images, video, audio or software code—in response to a user’s prompt or request.

Generative AI relies on sophisticated machine learning models called deep learning models—algorithms that simulate the learning and decision-making processes of the human brain. These models work by identifying and encoding the patterns and relationships in huge amounts of data, and then using that information to understand users' natural language requests or questions and respond with relevant new content.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

[opinion] Learn to work or work to learn—let students choose 

[opinion] Learn to work or work to learn—let students choose  | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it

For generations, formal education has been designed so that we learn to work. People go to school, acquire knowledge and skills, and then apply for jobs where that knowledge and skill can be applied. People learn so that they can work. This model motivated generations of individuals to become teachers, engineers, nurses, business leaders, and accountants during the twentieth century. However, the learn-to-work model has been losing its appeal for decades. Consider the possibility that this steep decline is not because any particular generation or segment of the population is addicted to social media, lazy or fragile. Consider instead that it is because our system of education (cradle-to-grave) is producing exactly what it was designed to produce. It was not designed to appeal to every person. It was not designed to serve every segment of the population. It was designed to rank and sort.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Scooped by Ricard Lloria
Scoop.it!

Que tu empresa te envíe un email fuera de tu horario le puede salir caro: una sentencia reconoce nuestro derecho a desconexión

Que tu empresa te envíe un email fuera de tu horario le puede salir caro: una sentencia reconoce nuestro derecho a desconexión | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Cuando acaba la jornada laboral lo único que queremos como trabajadores es disfrutar de la desconexión digital sin que tengamos que estar recibiend
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from HR - Tracks
Scoop.it!

How to Expertly Handle and Resolve Employee Excuses

How to Expertly Handle and Resolve Employee Excuses | #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership | Scoop.it
Do you hear employees making excuses for things? Find out the four types of common excuses and how to handle them with empathy and reframing.

Via James Schreier
No comment yet.